The Flatliners - Dead Language


Artist: The Flatliners
Album: Dead Language
Year: 2013
Label: Fat Wreck Chords
Country: Canada
Genre: Punk Rock, Alternative Rock
FACEBOOK

Много често сме свидетели как някои банди порастват пред очите ни. Запознаваш се с творчеството им, докато са бледи, но яростни юноши, но постепенно момчетата са станали "мъже за женене". Горе-долу такъв случаят при мен с The Flatliners - една от водещите банди на Fat Wreck Chords.

За пръв път слушах техния дебют Destroy To Create през 2007 година, някъде около месец преди да пуснат втория си албум The Great Awake. Известно време, да не кажа много месеци поред, не спирах да ги слушам и все още ги смятам за две от най-любимите ми неща за предишното десетилетие.

Destroy To Create запали искрата и все си мисля, че е малко по-класен и по-първичен от далеч по-полирания като саунд негов наследник. В The Great Awake има и стилова промяна, тъй като скорострелният грайм/ска/кор бе заменен от бунтарски пънк рок с по-малко ска. И все пак допирни точки си имаше, но излизането на третия им албум Cavalcade (2010) промени всичко.

Трябваше ми повече време за да го заобикна и мисля, че стана по-трудно, защото стиловата промяна отново беше в ход и все още не бях свикнал с банди като Against Me!, Dead To Me и The Gaslight Anthem. Cavalcade все пак стигна до сърцето ми, а новината за нов албум The Flatliners през есента на 2013 година ме накара да тръпна в очаквания.

Пилотният сингъл Drown In Blood не беше това, което очаквах, но след предполагах, че нарочно са го избрали, защото е по-бавна и радиофонична песен. Надеждите ми да има по-малко такива парчета обаче не се сбъднаха. Dead Language е най-зрелият продукт на канадците, със сигурност най-бавният и е на светлинни години като стил от Destroy To Create, което малко ме натъжава. И тук да вметна - не съдя бандата за това, че иска да свири нещо различно и да се развива, тъй като, ако аз не се кефя, то някой друг би го харесал. Просто констатирам.

Dead Language е солиден и хубав албум. Но само че и след 30 слушания не мога да се отърва от усещането, че парчетата вътре са като отритнати от сесиите на предишния Cavalcade. Чувството за предъвкан наново стар материал не ме пуска, въпреки че реално албумът си е абсолютно слушаем и приятен, особено в градския транспорт.

Dead Language почва там, където свършва Cavalcade. Не знам дали сходството в заглавията на последната песен от предишния (New Year's Resolution) и на първата от този (Resuscitation Оf Тhe Year) e само моя догадка, но те си звучат като история в развитие. Което разбира се е готино, но по-нататък не намирам достатъчно силни парчета, които да отговарят на убийственo яки Carry The Banner, Liver Alone и Monumental от Cavalcade.

Да, Sew My Mouth Shut, Hounds и Young Professionals наистина вдигат врява и настроение, а баладичната Tail Feathers би паснало перфектно в албум на The Gaslight Anthem. Четири "да"-та, както би казало журито на българския X Factor, даже има още, но чувството за половинчатост си остава.

Реално оценката на албума, която се върти в акъла ми е 6,5, но понеже мисля, че след месец ще съм забравил за мисълта "Cavalcade B-Sides", ще дам още малко, ей така от сърце. Защото наистина The Flatliners от хлапаци през 2007 година, сега са една от водещите пънк банди не само в Канада. Нищо че малцина ги знаят в България.

ОЦЕНКА: 7/10

Препоръчителни песни:  Drown In Blood   Sew My Mouth Shut   HoundTail Feathers  Young Professionals


Коментари

Популярни публикации