JFT - Just For Today

Band: JFT
Album: Just For Today
Label: Self released 2015
Genre: Alternative Metal, Nu Metal, Metalcore, Rap Metal, Hardcore Punk


FACEBOOK

Илиян Иванов

Измина доста време, откакто за последно писах ревю за албум на БГ банда - за последно през октомври 2014 за Anti-Future. Но ето, че сега доста предпремиерно се сдобих с дебютното издание на JFT - Just For Today.

Всъщност с JFT се познавам от известно време. Помня как преди повече от 2 години на един рожден ден в парка пред Народния театър две от момчетата - Емо (китара) и Павел (бас) ме навиваха да съм им ко-шофьор за някакво лятно трипче тип турне в Босна. Аз бях малко WTF, но до пътуване не се стигна. Дотогава бях само бях чувал за бандата им като име, но не и като музика. Впоследствие се запознах и с други техни членове - Тошко (вокали) и Вичо (барабани). Последният обаче избра далеч по-перспективната и престижна работа да работи от Англия за мен в Scraggled Music и бе заменен от един друг Емо. След десетки техни концерти в София и в Пловдив, поназнайвах повечето им песни, но разбира се, без студийни записи е трудно да ги харесаш изцяло.

Обещах на JFT, че ще им кажа най-искрено какво мисля за албума и ще го направя без сантименти. В Just For Today, който май официално ще излезе на диск през септември, има 8 песни и повечето от тях ми бяха познати от концертите им. Самата банда е написала за себе си в във Facebook, че стилът ѝ е кросоувър метъл, който аз бих определил като смесциа от ню метъл/рап метъл, алтърнатив, метълкор/деткор и хардкор пънк.

Първото впечатление беше саундът, който ме изненада приятно, защото очаквах да е по-дърварски, но миксът на китарите, баса и барабаните е на едно доста прилично ниво, като е постигнат добър баланс, както на тежките, така и на по-лиричните части от парчетата. От друга страна вокалите може би изпъкват на моменти повече. Самите вокали варират от мощни ревове и крясъци през мелодично пеене до рапиране тип "квартална свада" и заедно с инструменталите спомагат за постигането на стиловото разноборазие.

Първият трак "Интро" си е съвсем легитимна песен, която аз в началото наричах "Тук сме" заради използването на тези думи в припева. "Две бири" е по всички канони на модерния метъл - здрав груув, брейкдауни и ефектна бърза хардкор част. "Крачка напред" е може би най-познатата на всички песен на JFT. Винаги съм обичал парчета, който започват с вокали и чак секунда след това влизат инструментите. "Крачка напред" е идеален саундтрак за един стабилен мош пит, а посланието "Стъпвай здраво" е достатъчно позитивно.

Следващите две песни "Стомашно-чревен трак" и "Позитано" всъщност са ми любимите от албума, защото... така. Харесва ми разнообразието в тях, както и играта на думи от заглавията. "Позитано", доколкото знам, няма нищо общо с човека Вито Позитано или улицата, нито пък с БСП, а е насочена срещу заобикалящата ни позьорщина. Финалното парче "Кръговната на живот" също не е с правописна грешка в името и ако изключим, че началото съмнително напомня на Chop Suey на System Of A Down, си е доста стабилно парче с лирики, които до болка ни напомнят за живота всеки ден "Често мисля, че машини сме, казвам ти,
Защото трудно работим, без да сме смазани."

"Тръни в очите" е най-дългата в албума и съответно е най-комплексна в композиционно отношение, като искам да отлича страхотната бас линия. Стигаме и до "От твое име", която по-долу ще може да чуете. За първи път я чух в Пловдив на живо с участието на Станко от Bright Sight, който и на записите се включва във вокалната част. Няма спор, че песента, ще стане концертен фаворит с лесно запомнящия се припев. Реално това парче е най-непредставително за цялостното звучене на бандата, а укорът ми към JFT е, че накрая, мама му стара, трябваше последният рефрен да е с хорови вокали.

Just For Today е супер като за дебют. Много често се питам - дали някаква оценка отговаря реално на качеството на музиката. Всъщност много пъти оценката е относителна и отговаря на степента на задоволителност от някаква имагинерна скала, която човек сам си представя. А албумът на JFT всъщност се оказа доста над очакванията ми.

8/10
Препоръчителни песни:  Крачка напред   Стомашно-чревен трак    Позитано   От твое име

ДРУГИ ПОДОБНИ РЕВЮТА, КОИТО МОЖЕ ДА ПОИСКАТЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ:




Коментари

Популярни публикации