Аз, фенът: 11 въпроса със Станко Томов

Новата ни рубрика "Аз, фенът" претърпя неочаквано голям успех в своя дебют. Интервюто със Стефан Топузов за нула време се превърна в най-популярната ни публикация изобщо, задминавайки с над 150 четения доскорошния лидер "ММ на 20 години: 20 клипа от историята на телевизията" - нещо, за което изобщо не сме очаквали, камо ли надявали.

Във втората част от лексиконната ни рубрика се срещаме с един от най-позитивните и енергични хора в родния ъндърграунд - Станко Томов. Той е познат на всички като фронтмен на бандата Bright Sight, а отпреди това и на Rise Above. Доскоро Станко бе лейбъл мениджър на Анимато Мюзик, които са лицензианти за България на Universal Music. Гостът ни е дългогодишен читател и приятел на Scraggled Music, а Bright Sight са били ревюирани при нас два пъти.

Scraggled Music: С коя песен най-често свързваш детството си?

Тото Кутуньо - Lasciatemi Cantare (бел. ред. - всъщност песента се казва L'Italiano, но това са дребни подробности). Баща ми често я пее като като се напие и след това не помни, та изпълненията се случваха безкрайно много пъти.

Scraggled Music: Коя беше първата касетка, кояти си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум?

Първата ми касетка беше на Pennywise - Land Of The Free?. Моят съученик Георги Хранов (китарист в Blackmail, Muddy) винаги се е опитвал да ме дразни поучително. В конкретния случай ми дуднеше, че в местния метъл магазин в София има новия албум на Pennywise и какъв пънк-рокер съм, ако го нямам... Тогава нямах още представа за тази велика банда, но още в същия ден отидох на сляпо и взех касетката. Оказа се велик албум, който обичам и до днес. Дали защото ми беше първият, който чух на Pennywise или не, но остава в личната ми класация като един от техните най-добри.

Scraggled Music: Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката?

Винаги и завинаги - Blink-182. Още от момента, в който ги видях по телевизията, се влюбих в отношението им към живота, музиката и всичко. От там нататък се учех от тях на живот. Гледах техни снимки и видеа, за да разчета стикерите на банди по китарите им, за да открия по този начин цялата пънк-рок вселена. Гледах марки дрехи, прически, всичко. Те си ме превъзпитаха от-до. Това, което най-много ме грабна, беше непринуденото държание, тоталната свобода, идеята и "young till i die" философията.

Scraggled Music: Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил?

Това беше 2002 г.:  Hardcore VS Metal - Last Hope, Vendetta, Skinflick, Insmouth, Suffer H, Propaganda. Помня водка и кока кола. Помня супер якия клуб "Сцената" в Студентски град, както и че хората не ме гледаха одобрително с тениска на Блинк, хахаха. Навлизах в един тотално нов за мен свят, който се наложи да възприема, тъй като в България пънк рок и хардкор сцената са едно и тези неща съвсем нормално ми повлияха с времето.

Scraggled Music: Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

Pennywise - Straight Ahead, New Found Glory - New Found Glory, H2О - Faster Than The world. Класики и на трите банди. Предвид, че съм сам на остров, ще е яко циклене и самота. Та вероятно трябваше да избера нещо по-лежерно, на Less Than Jake, Mad Caddies или други по-чил банди, хаха.

Scraggled Music: Има ли банда или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Не ме е срам, но искам да кажа, че още преди повече от 10 години видях Rihanna по френската телевизия MCM И много се изкефих. Чувствам се като откривател на таланти, хахах. Та така до ден днешен съм слушал всичките ѝ албуми и тя продължава да ме кефи. Освен синглите ѝ, така и всички други песни. Отделно от година на година става все по-яка мацка и все по-луда.

Scraggled Music: Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя?

Всички фалшиви банди. Преди имаше едни Busted. Такъв захаросан поп-рок, който се лансира, че е поп-пънк. Никой не свири, но държат китари за имидж. В днешно време такива са 5 Seconds Of Summer, както и други продукти на музикалните продуценти. Wannabe лоши момчета от улицата, но фалшиви хора като цяло.

Scraggled Music: Кой е най-недооцененият албум за всички времена?

Сякаш всички албуми на MxPx и The Ataris. Толкова много ми харесват, а никога не успяха да стигнат комерсиалната слава на другите групи от пънк-рок сцената. Обаче това пък си ги прави много чаровни, защото ги направи банди само за ценители. Демек, че ако слушаш пънк-рок, няма как да не ги знаеш, но ако не... слабо вероятно е да си им чувал повече от няколко техни песни.

Scraggled Music: Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Blink-182 - Neighborhoods. Дори не успях да го изслушам целия. Пробвах няколко пъти. Магията я нямаше.

Scraggled Music: Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея?

Твърде много групи са ми предлагани от приятели, но не ги разбирам. Разни велики рок, метъл и т.н. групи, които са "задължителни". Не, че искам да съм ограничен кон с капаци, но си харесвам "моята" си музика и ми е все едно да се кефя на футбол и някой да ми наптрапва бейзбол, щото пак е спорт. Не ми харесва и точка. Много неадекватен пример, но така го чувствам, хаха. В такива случаи, когато стане дума за такива групи, гледам да се измъкна толерантно и споделям, че са много интересни и алтернативни. Be aware!

Scraggled Music: Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група?

Винаги като чета ревю и ми препоръчват дадена песен от албум или дори цяло издание, после имам прекалено високи очаквания. Така доста често после съм разочарован, затова и предпочитам да чета ревюта след като съм слушал достатъчно въпросното издание, за да мога или да се съглася, или да обявя ревюиращия за луд човек.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА:

Коментари

  1. Почвай да гледаш бейзбол веднага, къв футболен фен си ако нямаш бухалка!

    ОтговорИзтриване
  2. Отивай да си купиш новия Blink имат го на женския пазар на флашка (иначе къв пънк-рокер си)!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации