Аз, фенът: 11 въпроса с Петър Тодоров

Мина известно време откакто пуснахме нещо в рубриката "Аз, фенът". Поради различни причини малко занемарихме активността кaто цяло, но ето че се завръщаме в началото на юли с ново интервю от нашия лексикон.

Поредният ни гост всъщност беше първият човек, който получи въпросите за рубриката, но той се позабави с отговорите. Преди да го представя, искам да отбележа нещо. Между меломан и колекционер има разлика. Но могат да бъдат и едно и също нещо. Петър Тодоров е и двете - човек с широка музикална култура и колекционер на плочи, чийто брой към днешна дата приближава 450. Както винаги, той е интересен събеседник на тема музика и с радост представям на аудиторията неговите отговори.


Scraggled Music: С коя песен най-често свързваш детството си?

Хмм... добре, детството ми беше края на 80-те и началото на 90-те, време, в което по радио и телевизия (може би не точно българска) звучеше яко europop... сещаш се, всички тези прекрасни изпълнители - от Dr. Alban и 2 Unlimited, до DJ Bobo и Ace Of Base. Към тях можем да прибавим първо New Kids On The Block, а после и Take That, и East 17. Въпреки че съм израснал в семейство на The Beatles, Queen, Deep Purple и Uriah Heep фенове, имахме видеокасети със записани от немски телевизии видео клипове на гореспоменатите поп изпълнители и бой банди, които се гледаха/слушаха в захлас. Та... да, не са едно и две парчетата, с които свързвам детството си, по-скоро е този така обичан дори и днес "жанр". Ако трябва обаче да спомена едно - то би било - All That She Wants на Ace Of Base.
All that she wants is just another baby just gone tomorrow 

Scraggled Music: Коя беше първата касетка, кояти си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум? 

За мое голямо съжаление трябва да продължа да пиша за този стил...и отново Ace Of Base. Годината е 93-та, албумът е Happy Nation, а аз съм в трети клас. Да, пускам си няколко парчета от този албум поне веднъж годишно, даже скоро си го купих на Remastered double LP.

Scraggled Music: Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката? 

Ace Of Base... duh! Не, не... въпреки че започнах с Metallica, както много други, това за мен сториха KoRn. Но истината е, че когато си тийнейджър, във време без интернет и тепърва навлизаш в дебрите на музиката, не само една банда те променя. Всяка субкултура, до която се докоснеш, и бандата, която те накара да искаш да си част от нея, е такава... lifechanging. Освен KoRn, за мен това сториха и The Offspring, и Green Day, по-късно (вече с интернет) - Thursday, Funeral For A Friend, The Used, a още по-късно Killswitch Engage. Днешно време повечето от тези банди ги слушам колкото europop-а от първия въпрос, но това не омаловажава ролята, която са изиграли в изграждането на музикалния ми вкус.

Scraggled Music: Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил?

Навалица...  "като у Пловдив на Metallica"! Спомянм си, че нямаше с кого да ида и в крайна сметка нашите ми намериха някви по-големи от мен дъщери на техни колеги, които аз не познавах. На Monster Magnet бяхме съвсем отпред, но нещо не ми хареса, а и изгубих момичетата и реших да отида на трибуните. Оттам нататък всичко беше прекрасно.

Scraggled Music: Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

Искаш да кажеш, че ще знам, че ще корабокруширам и предварително ще мога да взема само 3 албума с мен? Три плочи ли? Или 3 диска? Мился да си взема телефона и на него да има доста повече албуми, окей? Въпреки че няма да изкарам много без ток. Да, да, знам целта на въпроса, но наистина не мога да избера само 3 албума. Като се замисля, имам чувството, че главата ми ще експлодира. Все пак ще ти кажа един - August and Everything After на Counting Crows.

Scraggled Music: Има ли банда, или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш, или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Ами те повечето хора не знаят аз точно кои банди слушам, а и да знаят, няма да са им познати, но, ок... guilty pleasures имам и някои от тях са: CHVRCHES, Bring Me Тhe Horizon, Dashboard Confessional, Emarosa, Paramore. Достатъчно...

Scraggled Music: Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя? 

Не мисля, че бих забранил на някоя банда да свири, дори да не я харесвам. Разчитам на хората сами да се усетят колко гадна музика слушат - и да спрат.
Виниловата фонотека на Петър

Scraggled Music: Кой е най-недооцененият албум за всички времена?

За мен това е Understand This Is A Dream на The Juliana Theory, но това, че е недооценен всъщност го прави още по-личен и специален. Спокойно можеш към него да прибавиш дискографиите на други 90-тарски емо банди като Sense Field, Knapsack и Farside.

Scraggled Music: Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Прекалено много са, но първият, за който се сещам, е Coming Home на New Found Glory.

Scraggled Music: Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея? 

Да, Every Time I Die. Тъпото е, че намирам специалното, но пак не се получава. Но пък новото парче не е зле и даже си поръчах албума, та да видим.

Scraggled Music: Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група? 

Твоите могат, да (бел. ред. - well, well, well, пръскам се от гордост и радост)! При мен зависи от това кой ги пише. Имам си хора, чието мнение уважавам и намирам за сходно на моето, те са способени да ми променят отношението към албуми, банди или живота като цяло! Всичко хубаво, но от тези въпроси излиза, че се кефя на Металика и europop, гадно емо и дрийм поп. Не можах да разкажа колко много пънк слушам и колко съм хардкор (бел. ред. - LOL, dude).

И понеже само ти ни питаш, реших едно въпросче и за теб да има! Ако забранят концерите и всички банди правят по един последен и можеш да идеш само на един - кой ще е той? Или пък... правят живота ти на филм! Кое ще е първото парче в саундтрака?

Scraggled Music (Илиян): Това са доста интересни въпроси, чак ме е яд, че не съм се сетил за тях преди, за да ги включа в лексикона. Та на първия въпрос - 100% Propagandhi. Гледал съм десетки техни концертни клипове в YouTube и искам да съм един от тези, които крещят в публиката "Dear Ron McLean, dear coach's corner...". Колкото до другия въпрос за саундтрака. не е тайна, че най-любимата ми песен изобщо е Macy's Day Parade на Green Day. Тя вероятно би звучала на финалните надписи. Винаги съм смятал, че частта от текста "Cause I'm looking for a brand new hope, the one I've never known, cause now I know it's all that I wanted" е тази, която описва най-лесно същността ми. Was that cheesy, huh? Но тъй като въпросът беше кое ще е първото парче, вероятно ще е някое по-експлозивно в началото на филма. На прима виста отговарям - Staring At The Sun на The Offspring.

ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА:

Коментари

Популярни публикации