Аз, фенът: 11 въпроса с Иво Караджов

По скромно наблюдение изпратихеме най-успешния месец в блога в цялата му 4,5-годишна история с над 4200 влизания, при това бидейки активни едва само във втората половина на септември. 

За трета поредна седмица продължаваме с ново лице във възобновената рубрика "Аз, фенът". Следващият ни гост се казва Иво Караджов, който е по-популярен в българския музикален ъндърграунд с прякора Рижия. Повече от десетилетие той е вокалист на емблематичната русенска метъл банда Overdawn, а от сравнително по-скоро и на Всеки Следващ Ден, които бяха ревюирани в блога миналата година. За тези, които не знаят, Рижия е луд фен на баскетболния Бостън Селтикс, което няма никаква връзка с музиката, но пък можем да пишем каквото си искаме в представянето на гостите.

С коя песен най-често свързваш детството си?

Nosebleed на Deftones и Korn - Ball Tongue.

Коя беше първата касетка, коятo си купи/презаписа и слушаш ли все още този албум?

Първата касетка, която си купих беше Korn - Follow The Leader, а много преди това в един ден презаписах 4 касетки, защото трябваше да ги върна веднага и те бяха Metallica - The Black Album, Nirvana - Nevermind, The Offspring - Smash и Амнистия - Беглецът.

Коя група успя да промени мирогледа ти и отношението ти към музиката?

Когато бях много малък - Metallica може би, в тийн годините бяха главно Deftones, Korn, Downset и малко Chimaira, впоследствие As I Lay Dying, Killswitch Engage, E.Town Concrete, Poison The Well и други. От там нататък бях отворен към всичко останало, което слушам в момента и ще са много запетаите, ако трябва да изброя наистина всичко.

Какво си спомняш от първия концерт, който си посетил?

Не съм сигурен кой беше първият концерт, на който бях (най-вероятно е бил на площада пред общината в Русе) и не помня кой знае какво. Иначе един от първите ми спомени беше концерт на Spot в Русе и помня, че имаше много бутане и скачане.

Ако си корабокрушенец на пуст остров и имаш възможност да избираш три албума, които да слушаш, кои ще са те?

Ще се наложи да са малко повече (cheat-вам леко, знам, IDDQD - бел. ред. - за незапознатите IDDQD е код за безсмъртие в играта DООМ), за да имам за различни настроения, хаха. Изборът ми е към момента. Преди 10 години, щях да избера други може би, a след 10 - също.
ВСЕКИ CELTIC ДЕН


The Ghost Inside - Returners
E. Town Concrete - The Second Coming
The Black Dahlia Murder - Miasma
Despised Icon - The Ills of Modern Man
Nasty - Aggression
Turnstile - Nonstop Feeling
2Pac - All Eyez on Me
Nas - Illmatic
Team Sleep - Team Sleep


Има ли банда, или изпълнител, за които никой не подозира, че слушаш и харесваш, или просто те е срам да си признаеш за тях? Може да споделиш и само за конкретна песен.

Не ме е срам от нещата, които слушам. Харесвам изключително много и различни неща. Може би малко хора подозират, че се слушам понякога chillstep и други атмосферични неща, а преди няколко дни гледах концерт на Фил Колинс.

Ако имаш власт да забраниш на някоя група да свири и да издава албуми, коя би била тя?

Списъкът би бил доста дълъг и май ще го пропусна, защото е леко негативен този въпрос.

Кой е най-недооцененият албум за всички времена?
Това е доста относително поради факта, че има доста албуми, които са на не особено известни групи / изпълнители и не всеки е чувал за тях и биват оценени от малък брой хора. Например Jhazmyne's Lullaby на 7 Angels 7 Plagues.

Кой е албумът (вероятно на твоя любима банда), който най-много те е разочаровал досега?

Killswitch Engage (2009) - знам всички песни и има 2-3 много яки, но някак си му липсва нещо. Това беше последният албум на Howard Jones с KSE. Въпреки това - специално лек trash talk към Стефан Топузов - Howard > Jesse. Тая рубрика стана лек “call out”, хахаха (бел. ред. - визира интервюто тук с Георги Димитров от Expectations).

Има ли банда, която винаги си искал да харесваш, но поради някаква причина, не можеш да намериш нищо специално у нея?  

Трудно ми е да избера, защото ако не ми харесе нещо 2-3 пъти, едва ли ще се опитам да го слушам пак с цел да ми хареса. За да отговоря на въпроса, ще кажа - може би Coldplay. Не ги харесвам и някак си никаква емоция не предизвикват в мен.

Смяташ ли, че музикалните ревюта могат да променят отношението ти към даден албум или група?


Не. Никога. Чел съм безброй ревюта, но никой не може да бъде обективен. Затова, просто слушам албума/групата и преценявам за себе си. Имало е пъти, когато съм чел позитивни ревюта, а след като чуя дадения албум, изобщо не ми харесва и обратното.


ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА:

Коментари

Популярни публикации